Kto podlega pod wpis do rejestru BDO?

Zgodnie z ustawą z dnia 14 grudnia 2012 roku o odpadach, jednostki wymienione w art. 50 ust. 1 zobowiązane są do złożenia wniosku o wpis do rejestru BDO.
Głównym celem BDO jest zbieranie informacji na temat odpadów i ułatwianie firmom wykonywanie obowiązków ewidencyjnych, rejestracyjnych i sprawozdawczych w formie elektronicznej.

Niewypełnienie obowiązku rejestracji w bazie BDO wiąże się z przykrymi konsekwencjami, zwłaszcza w postaci kar finansowych. Rejestr jest narzędziem informatycznym prowadzonym przez marszałków województw, który korzysta z narzędzi informatycznych do gromadzenia informacji o podmiotach wprowadzających produkty na rynek oraz gospodarujących odpadami. Jest ona ważna nie tylko dla organów administracji państwowej i inspekcji ochrony środowiska, ale także dla przedsiębiorców, którzy mogą w łatwy sposób sprawdzić, czy podmiot do którego przekazujemy odpady posiada odpowiednie zezwolenie.

Kto niepodlega pod rejestr BDO?

W przepisach, które zostały przedstawione powyżej, wskazano także kategorie podmiotów, dla których rejestracja w bazie BDO nie jest obowiązkowa. Wymienione na tej liście są m.in.: osoby fizyczne i jednostki organizacyjne, które nie są przedsiębiorcami i wykorzystują odpady wyłącznie na własne potrzeby; podmioty, które zarządzają terenem, na którym są stosowane komunalne osady ściekowe i są zwolnione z konieczności uzyskiwania zezwolenia na przetwarzanie odpadów; oraz podmioty, które prowadzą działalność inne niż działalność gospodarcza w zakresie gospodarowania odpadami. Dodatkowo, do bazy BDO nie muszą być zapisywani także ci, którzy sami przewożą wytworzone przez siebie odpady oraz rolnicy, którzy zarządzają powierzchnią użytków rolnych poniżej 75 ha.

Niewypełnienie obowiązku rejestracji w bazie BDO wiąże się z przykrymi konsekwencjami, zwłaszcza w postaci kar finansowych. Rejestr jest narzędziem informatycznym prowadzonym przez marszałków województw, który korzysta z narzędzi informatycznych do gromadzenia informacji o podmiotach wprowadzających produkty na rynek oraz gospodarujących odpadami. Jest ona ważna nie tylko dla organów administracji państwowej i inspekcji ochrony środowiska, ale także dla przedsiębiorców, którzy mogą w łatwy sposób sprawdzić, czy podmiot do którego przekazujemy odpady posiada odpowiednie zezwolenie.

Przebieg i zakres współpracy.

  • W ramach współpracy poinformujemy o wymaganych sprawozdaniach w zakresie ochrony środowiska.
  • Przypomnimy o terminach sprawozdań.
  • Poinstruujemy w zakresie wystawiania Kart Przekazania Odpadów oraz Kart Ewidencji Odpadów.
  • Zbadanie zakresu prowadzonej działalności.
  • Weryfikacja zakresu wpisu do rejestru BDO na podstawie obowiązujących przepisów.
  • Złożenie wniosku o wpis do rejestru BDO.
  • Uzyskanie wpisu w rejestrze BDO

Chcesz wiedzieć więcej?

Konsulting Środowiskowy

Sprawozdawczość

Audyty Środowiskowe

Obsługa Rejestru BDO

Wnioski o wydanie decyzji

Obsługa inwestycji